Marketing in matrassenland

door | okt 1, 2024 | Matrassen

Marketing in matrassenland

Marketing in matrassenland. De marketingstrategieën rondom matrassen hebben een ingrijpende transformatie ondergaan, vooral dankzij het Amerikaanse voorbeeld van merken zoals Casper en Tuft & Needle. Nu ook in Nederland opkomend, hebben bedrijven zoals Bedinabox, Emma, en Simba zich aangesloten bij deze vernieuwende benadering van matrassenverkoop. Maar wat maakt deze marketingconcepten echt anders en vernieuwend?

Het nieuwe verkoopmodel

De essentie van het “matrassen in een doos”-concept is dat de matrassen vacuüm opgerold en verzonden worden. Dit heeft als voordeel dat de tussenpersoon wordt geëlimineerd, waardoor consumenten direct online kunnen kopen. Elk van deze merken biedt echter vaak slechts één type matras met een standaard hardheid aan, wat kan resulteren in een suboptimale slaapervaring. De marketingteamleden achter deze bedrijven, vaak afkomstig uit de reclamewereld, zijn overtuigd van de eenvoud en efficiëntie van dit model.

Bij ErkendMatras begrijpen we dat de juiste hardheid van een matras cruciaal is voor een goede nachtrust. Daarom bieden we diverse hardheden aan, omdat niet iedereen dezelfde voorkeuren heeft. Meer weten over de verschillen in matrassen? Bekijk onze pagina over hoeveel slaap een volwassene echt nodig heeft.

Kritiek op het ‘one size fits all’-concept

De meeste van deze matrassenbedrijven claimen dat één matras voor iedereen geschikt is. Deze benadering is problematisch, omdat verschillende slapers uiteenlopende ondersteuningsbehoeften hebben. Het idee dat slechts één hardheid voldoende is, zou in andere productcategorieën zoals schoenen of brillen belachelijk worden gevonden. De combinatie van materialen die vaak wordt gebruikt, zoals latex en traagschuim, kan ook problematisch zijn. In de praktijk blijkt dat deze combinatie onvoldoende ventilatie biedt, wat kan leiden tot een warme en ongemakkelijke slaapervaring.

De rol van klantbeoordelingen

Een ander opmerkelijk aspect van deze nieuwe matrassenmerken is het gebrek aan gebruikerservaringen en reviews, zelfs voor gevestigde namen zoals Casper. Klanten lijken terughoudend om hun ervaringen te delen.

Conclusie

Marketing in matrassenland is aan het veranderen, met een sterke focus op online verkoop en eenvoudige, directe benaderingen. Echter, het “one size fits all”-concept heeft zijn beperkingen, en de kwaliteitsnormen zijn soms onvoldoende. Het is essentieel om goed na te denken over de keuze van een matras dat niet alleen aantrekkelijk is, maar ook functioneel en ondersteunend. Voor een optimale nachtrust en meer inzicht in de juiste matrassen, bezoek slaapt u wel goed genoeg?.

bed

Hoe houd je je slaapkamer hygiënisch?

Hoe houd je je slaapkamer hygiënisch? Hoe houd je je slaapkamer hygiënisch? Hygiëne in de slaapkamer is cruciaal, vooral in tijden waarin we meer thuis zijn dan ooit. Een schone slaapomgeving bevordert niet alleen een goede nachtrust, maar helpt ook om ongewenste...

Lekker Slapen op het Perfecte Bed

Lekker Slapen op het Perfecte Bed Lekker Slapen op het Perfecte Bed. Goed slapen is essentieel voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid. Een goed bed en matras zijn daarbij cruciaal. Maar wat is een goed bed? Hier zijn enkele tips om het perfecte bed te vinden....

Het meest populaire bed in Nederland

Het meest populaire bed in Nederland Het meest populaire bed in Nederland. In Nederland is de boxspring het meest verkochte type bed, met meer dan 52% van de Nederlanders die dit bed in hun slaapkamer heeft. De populariteit van de boxspring kan worden toegeschreven...

DEZE WEEK 40% tot 70%

Alleen deze week geeft ErkendMatras®, in navolging en volledige overtreffing van Black Friday en alle andere acties het afgelopen jaar nu de hoogste kortingen weg van geheel 2024!!

Op alle artikelen gelden alleen deze week kortingen van 40% tot wel 70%!

120 nachten gratis proefslapen

Omdat wij meer dan overtuigd zijn van het slaapcomfort van ErkendMatras®, wat natuurlijk geheel op uw persoonlijke lichaamsbouw is afgestemd en daarom onmogelijk beter kan zijn op een ander matras, verlenen wij u een proefslaapgarantie van 120 nachten. Als u niet voor honderd procent tevreden bent, laat ons dit dan binnen deze 120 nachten weten, waarna u het matras vervolgens terug kunt sturen en het volledige aankoopbedrag retour krijgt.

Wel vragen we u het op maat van uw lichaamsbouw geproduceerde ErkendMatras® een eerlijke kans te geven door het matras minimaal 30 dagen uit te proberen. Afhankelijk van het matras wat u hiervoor gewend bent heeft uw lichaam de tijd nodig om aan een nieuw matras te wennen.