Marketing in matrassenland

door | okt 1, 2024 | Matrassen

Marketing in matrassenland

Marketing in matrassenland. De marketingstrategieën rondom matrassen hebben een ingrijpende transformatie ondergaan, vooral dankzij het Amerikaanse voorbeeld van merken zoals Casper en Tuft & Needle. Nu ook in Nederland opkomend, hebben bedrijven zoals Bedinabox, Emma, en Simba zich aangesloten bij deze vernieuwende benadering van matrassenverkoop. Maar wat maakt deze marketingconcepten echt anders en vernieuwend?

Het nieuwe verkoopmodel

De essentie van het “matrassen in een doos”-concept is dat de matrassen vacuüm opgerold en verzonden worden. Dit heeft als voordeel dat de tussenpersoon wordt geëlimineerd, waardoor consumenten direct online kunnen kopen. Elk van deze merken biedt echter vaak slechts één type matras met een standaard hardheid aan, wat kan resulteren in een suboptimale slaapervaring. De marketingteamleden achter deze bedrijven, vaak afkomstig uit de reclamewereld, zijn overtuigd van de eenvoud en efficiëntie van dit model.

Bij ErkendMatras begrijpen we dat de juiste hardheid van een matras cruciaal is voor een goede nachtrust. Daarom bieden we diverse hardheden aan, omdat niet iedereen dezelfde voorkeuren heeft. Meer weten over de verschillen in matrassen? Bekijk onze pagina over hoeveel slaap een volwassene echt nodig heeft.

Kritiek op het ‘one size fits all’-concept

De meeste van deze matrassenbedrijven claimen dat één matras voor iedereen geschikt is. Deze benadering is problematisch, omdat verschillende slapers uiteenlopende ondersteuningsbehoeften hebben. Het idee dat slechts één hardheid voldoende is, zou in andere productcategorieën zoals schoenen of brillen belachelijk worden gevonden. De combinatie van materialen die vaak wordt gebruikt, zoals latex en traagschuim, kan ook problematisch zijn. In de praktijk blijkt dat deze combinatie onvoldoende ventilatie biedt, wat kan leiden tot een warme en ongemakkelijke slaapervaring.

De rol van klantbeoordelingen

Een ander opmerkelijk aspect van deze nieuwe matrassenmerken is het gebrek aan gebruikerservaringen en reviews, zelfs voor gevestigde namen zoals Casper. Klanten lijken terughoudend om hun ervaringen te delen.

Conclusie

Marketing in matrassenland is aan het veranderen, met een sterke focus op online verkoop en eenvoudige, directe benaderingen. Echter, het “one size fits all”-concept heeft zijn beperkingen, en de kwaliteitsnormen zijn soms onvoldoende. Het is essentieel om goed na te denken over de keuze van een matras dat niet alleen aantrekkelijk is, maar ook functioneel en ondersteunend. Voor een optimale nachtrust en meer inzicht in de juiste matrassen, bezoek slaapt u wel goed genoeg?.

bed

Tips voor het kopen van een boxspring tijdens Black Friday

Black Friday is hét moment om grote aankopen te doen tegen scherpe prijzen, zoals het kopen van een boxspring. Bent u toe aan een nieuw bed? Dan is Black Friday de perfecte gelegenheid om te investeren in een boxspring. Boxsprings staan bekend om hun comfort, luxe...

Alles dat u moet weten over elektrische bedden

Een elektrisch bed biedt u de mogelijkheid om zelf uw ideale lighouding te bepalen. De basis van zo’n bed is een elektrisch verstelbare bodem, waarmee u via een afstandsbediening eenvoudig het hoofdeinde of voeteneinde kunt verstellen. Luxere uitvoeringen gaan nog een...

Het belang van het juiste bed

Het belang van het juiste bed wordt vaak onderschat. Toch is het bedframe een van de bepalende factoren voor uw nachtrust, de uitstraling van uw slaapkamer en het praktische gebruik van de beschikbare ruimte. Een goed gekozen bed doet veel meer dan alleen uw matras...

Pinksterkorting 60%

Op de volledige collectie boxsprings, matrassen, kussens en toppers van ErkendMatras®, krijgt u nu tijdelijk EXTRA korting tot wel 60%!

De actie is het gehele Pinksterweekend geldig!

Showroom is geopend zondag 1e- en maandag 2e Pinksterdag van 12:00 tot 17:00

120 nachten gratis proefslapen

Omdat wij meer dan overtuigd zijn van het slaapcomfort van ErkendMatras®, wat natuurlijk geheel op uw persoonlijke lichaamsbouw is afgestemd en daarom onmogelijk beter kan zijn op een ander matras, verlenen wij u een proefslaapgarantie van 120 nachten. Als u niet voor honderd procent tevreden bent, laat ons dit dan binnen deze 120 nachten weten, waarna u het matras vervolgens terug kunt sturen en het volledige aankoopbedrag retour krijgt.

Wel vragen we u het op maat van uw lichaamsbouw geproduceerde ErkendMatras® een eerlijke kans te geven door het matras minimaal 30 dagen uit te proberen. Afhankelijk van het matras wat u hiervoor gewend bent heeft uw lichaam de tijd nodig om aan een nieuw matras te wennen.